طلای جهانی از قله، پایین بیا نیست!

طلای جهانی از قله، پایین بیا نیست! آچار: قیمت طلا امروز دوشنبه (30 سپتامبر) افزوده شد و در راه چهارمین افزایش سه ماهه متوالی خود قرار گرفت که امیدها به کاهش بزرگ دیگر نرخ بهره آمریکا و افزایش درگیری در خاورمیانه تقویت شد، در صورتیکه سرمایه گذاران منتظر نظرات جروم پاول، رییس فدرال رزرو بودند.


به گزارش آچار به نقل از ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۶۶۲ دلار و ۳۰ سنت رسید. طلا در این سه ماهه نزدیک به ۱۵ درصد بالا رفته و چهارمین افزایش سه ماهه متوالی خودرا به ثبت رسانده است.
داده های روز جمعه نشان داد که هزینه های مصرف کننده ایالات متحده در ماه اگوست نسبتاً بالا رفته است، که نشان میدهد اقتصاد قسمتی از حرکت ثابت خودرا در سه ماهه سوم حفظ نموده است، در صورتیکه فشارهای تورمی همچنان کاهش پیدا می کند. این داده ها انتظار کاهش بیش از اندازه نرخ بهره را در نشست سیاستگذاری فدرال رزرو در نوامبر افزایش داد.
طبق گزارش CME FedWatch Tool، هم اکنون، معامله گران ۵۳ درصد احتمال کاهش نیم درصدی دیگر توسط فدرال رزرو را در جلسه بعدی خود می بینند. نرخ های بهره پایین تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را می کاهد، که به عنوان یک دارایی مطمئن در ‌پریشانی های اقتصادی و سیاسی تلقی می شود.
هم اکنون، توجه فعالان بازار به سخنرانی های پاول و میشل بومن، رییس فدرال رزرو، معطوف خواهد شد.
تقاضای طلا در قطب های کلیدی آسیا در هفته گذشته کم شد، برای اینکه نرخها به بالاترین حد خود رسید که خریداران را منصرف کرد و برخی را تشویق کرد تا از دارایی های خود پول نقد کنند.
رویترز گزارش کرد که اس پی دی آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام نمود که دارایی های آن در روز جمعه ۰.۵۹ درصد کم شد و به ۸۷۱.۹۴ تن رسید.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۳۱.۶۸ دلار رسید، پلاتین با ۰.۴ افزایش به ۱۰۰۴ دلار و ۱۰ سنت و پالادیوم ۰.۲ درصد افزوده شد و به ۱۰۱۳ دلار و ۵۰ سنت رسید.



منبع:

1403/07/09
09:57:10
0.0 از 5
182
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , تقویت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار