محدودیت های جدید ترخیص درصدی کالا از گمرک

محدودیت های جدید ترخیص درصدی کالا از گمرک به گزارش آچار، سازمان توسعه تجارت ایران مبحث تغییر در نحوه ارسال ثبت سفارش به گمرک برای تخصیص های در صف را اعلام نمود.



به گزارش آچار به نقل از مهر، معاونت برنامه ریزی و مقررات سازمان توسعه تجارت در نامه ای به رئیس مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت صمت مبحث تغییر در نحوه ارسال ثبت سفارش به گمرک برای تخصیص های در صف را اعلام نمود.
در این نامه آمده است: با عنایت به موافقت ریاست سازمان توسعه تجارت خواهشمند است نحوه کنترل تخصیص ارز در ارسال اطلاعات ثبت سفارش به گمرک در گام اول به شرح زیر تغییر یابد:
۱. در مورد اولویت های ۱ یا ۲۱ ثبت سفارش بدون در نظر گرفتن تخصیص ارز به گمرک ارسال شود.
۲. در مورد اولویت های ۲۲ و ۲۳ صرفا در صورتی اطلاعات ثبت سفارش ارسال شود که یا پرونده دارای حداقل یک ردیف تخصیص ارز تأیید شده توسط بانک مرکزی باشد و یا درخواست تخصیص ارز آن حداقل ۱۵ روز در صف تخصیص ارز بانک مرکزی مانده باشد.
۳. در مورد اولویت های ۲۴ و ۲۵ صرفا در صورتی اطلاعات ثبت سفارش ارسال شود که یا پرونده دارای حداقل یک ردیف تخصیص ارز تأیید شده توسط بانک مرکزی باشد و یا درخواست تخصیص ارز آن حداقل ۳۰ روز در صف تخصیص ارز بانک مرکزی مانده باشد.
۴. در مورد سایر اولویت ها صرفا در صورتیکه ثبت سفارش دارای حداقل یک ردیف تخصیص ارز تأیید شده توسط بانک مرکزی باشد، اطلاعات ثبت سفارش به گمرک ارسال شود.
لازم به ذکر است قواعد در ارتباط با نامه های شماره ۲۱۷۵۳۸۴ و ۲۵۵۱۲۶۸ همچنان به قوت خود باقی است. خواهشمند است مراتب اجرای این مورد یک ماه قبل از عملیاتی شدن آن در سامانه جامع تجارت به اطلاع بازرگانان برسد.




منبع:

1403/03/23
10:45:49
0.0 از 5
180
تگهای خبر: ارز , بانك , تجارت , ترخیص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار