تولید ۱۰۰ اتوبوس برقی تا انتهای سال

تولید ۱۰۰ اتوبوس برقی تا انتهای سال به گزارش آچار، وزیر صمت با اشاره به تولید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی توسط خودروسازان در کشور تا آخر سال، اظهار داشت: نیاز تهران به اتوبوس برمبنای حجم جمعیت و ترافیک ۷ هزار دستگاه است.



به گزارش آچار به نقل از مهر، عباس علی آبادی در گفتگوی تلویزیونی در رابطه با آخرین وضعیت خودرو های برقی اظهار نمود: روز گذشته نخستین خط تولید اتوبوس برقی را افتتاح کردیم، در یکی دیگر از خودروسازان، اتوبوس برقی تولید می شود که بزودی به بهره برداری می رسد.
وی افزود: تا آخر سال حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برقی تولید می شود، اما اگر حمایت شود، میتوان میزان تولید آنرا افزایش داد. فعلا هدف ما اینست که فرهنگ سازی شود و آمادگی شکل بگیرد. توسعه اتوبوس برقی، تاکسی برقی، موتورسیکلت برقی نیازمند فرهنگ سازی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تکیه بر این که توسعه خودرو های برقی به علت مزایایی که دارند، باید زودتر اجرایی می شود، تصریح کرد: با عنایت به استفاده از این ظرفیت حداکثری در خودرو های برقی، راننده ها باید در مورد نحوه رانندگی، آموزش ببینید.
علی آبادی اظهار داشت: ما یک تغییر رویکرد در خودروسازی های کشور خواهیم داشت و سیستم های جدید برقی باید جایگزین خودروسازی دیزل سنگین، شود، البته خودرو های برقی سیستم های نسبتاً ساده تری دارند؛ با این وجود تا هم اکنون مثلا در خودروساز سرمایه گذاری در زمینه ساخت باطری که همچون عوامل اصلی ماشین های برقی است، انجام نشده است.
وی افزود: تولید اتوبوس برقی درحال آغاز است؛ مثلا در مپنا تقریبا در مورد نوآوری، طراحی و ساخت نمونه طی دو سه سال قبل اقداماتی انجام دادیم و در بازدیدی که رئیس جمهور اردیبهشت ماه سال جاری از مپنا داشتند، به اداره استاندارد دستور داد که شتاب بیشتری بدهند که خوب اتفاق مبارکی افتاد.
وزیر صمت تصریح کرد: اولین اتوبوس برقی را با استفاده از ظرفیتهای استانداردسازی خودمان تولید کردیم که یک اقدام مهم می باشد. سازمان استاندارد هم با تمام دقت این کار را انجام داد و انصافاً کار خوبی بود که با دستور رئیس جمهور انجام شد.
نیاز تهران به ۷ هزار اتوبوس
علی آبادی ضمن اشاره به نیاز شهرداری تهران به هفت هزار دستگاه اتوبوس، اظهار داشت: نیاز تهران به اتوبوس بر مبنای حجم جمعیت و ترافیک توسط شهرداری تهران اعلام می شود که احتیاج به هفت هزار دستگاه عدد قابل قبولی است، ولی این عدد برای شهر های مختلف متفاوت و بسته به ترافیک آنها است.
وی اظهار داشت: می توانیم با استفاده از ظرفیتهای داخلی همه نیازها را پوشش دهیم. وقتی به فناوری دست پیدا کردیم، توسعه ظرفیت، کار چندان سختی نیست؛ خوشبختانه این کار برای کشور مزیت دارد که نیازمند سرمایه گذاری ها در این عرصه هستیم. دولت هم تمام و کمال پای کار است.
وزیر صمت با بیان این که سیاست این وزارت خانه در قسمت خودرو، حرکت به سمت تولید خودرو های برقی است، بیان نمود: در وزارت صمت ۲۰ طرح پیشرانه تعریف کردیم و در بحث های صنعت به دنبال ایجاد تحول هستیم که این اقدامات به مردم معرفی خواهد شد.
بررسی ایستگاه های شارژ برای تاکسی های برقی
علی آبادی ضمن اشاره به وضعیت تاکسی های برقی اظهار داشت: برای تاکسی ها برنامه ای در دستور کار است. چند روز پیش برای آزمایش یکی از جایگاه ها شارژ برق خودرو به چند نقطه شهر رفتم که وجود بعضی از ایرادات درست بود، مثلا برخی جایگاه ها کار نمی کند یا این که گرفتار ایراد بودند که دستور بررسی و حل مشکل را دادیم، البته بیشتر جایگاه ها مشکلی نداشتند.
وی تصریح کرد: تا آخر سال تقریبا در اکثر راه ها، جایگاه شارژ ایجاد خواهیم کرد تا خودرو های برقی، از شارژ ماشین استفاده نمایند.
وزیر صمت ضمن اشاره به تأمین زیرساخت های لازم برای توسعه خودرو های برقی تصریح کرد: وزارت نیرو در این حوزه عملکرد بسیار خوبی داشت و دارد که ظرفیت بسیار خوبی در کشور بوجود آمده است. تقریبا در اکثر نقاط کشور حتی روستاها شبکه برق داریم؛ بنابراین یک خانواده روستایی هم می تواند ماشین خودش را در روستا شارژ کند، ولی در ساعاتی از سال ناترازی برق داریم می توانیم در بعضی ساعات شارژرها را محدود نماییم تا مردم در خارج از ساعات پیک خودروی برقی خویش را شارژ کنند.
افزایش ظرفیت نیروگاهی برای تأمین زیرساخت های شارژ خودرو های برقی
علی آبادی با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت نیروگاهی، به طور عمده انرژی های تجدیدپذیر در دست اقدام است، اظهار داشت: هدف اینست که بیشتر انرژی مورد نیازمان را از انرژی سبز دریافت نماییم، البته از سوخت های فسیلی هم میتوان برای تولید برق بهره برد تا در شارژ خودرو های برقی مصرف شود.
وی ضمن اشاره به ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در تولید باطری های خودرو های برقی اضافه کرد: در مبحث باطری یک کار پژوهشی در سالهای گذشته شروع شده و دانشگاه ها پیشرفت خیلی خوبی در این حوزه داشتند، اما باید به صورت موازی برای انتقال فناوری هم اقدام شد.
وزیر صمت با اشاره به اینکه ظرفیتهای مهندسی کشور امروز با گذشته بسیار فرق می کند، اظهار داشت: در قسمت مهندسی و طراحی خودرو های برقی به نظر امروز در دنیا چیزی کم نداریم و حتی می توانیم با بهترین های دنیا خویش را مقایسه نماییم. ما هم اکنون در فناوری مثلا خودرو های برقی به سطح خودرو های این وین درایو رسیدیم؛ یعنی موتور را در داخل چرخ تعبیه کردیم، خوشبختانه ظرفیتهای مهندسی بسیار خوبی داریم البته تولیدی بسیار بهتری داریم.
علی آبادی تصریح کرد: دولت با همه شرایط سختی که دارد، مبحث برقی کردن را اولویت اول گذاشته است و شخص رئیس جمهور و وزیر کشور روزانه مبحث برقی سازی خودرو ها را پیگیری می کنند از آنجاییکه اراده ملی وجود دارد در صورتیکه مردم هم همراهی کنند، من اطمینان می دهم که ما خیلی زود به سمت خودرو های هوشمند می رویم.
به گفته وی، هوشمندسازی خودرو ها را با استفاده از شرکتهای دانش بنیان پیگیری می نماییم تا امنیت مسافران، حمل و نقل و امنیت جاده ها ایجاد شود.

1402/09/10
12:48:29
0.0 از 5
384
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , تاكسی , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار