عضو كمیسیون صنایع مجلس:

واردات خودروی تصادفی ممنوع می باشد

واردات خودروی تصادفی ممنوع می باشد به گزارش آچار، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن اشاره به برنامه برگزاری جلسه این کمیسیون با واردکنندگان خودرو اظهار داشت: خودرو های کار کرده وارداتی نباید تصادفی بوده و باید دارای خدمات بعد از فروش باشد.



به گزارش آچار به نقل از مهر، حسنعلی محمدی در رابطه با واردات خودرو های دست دوم اظهار داشت: منشأ واردات خودرو های دست دوم معلوم نیست و مواردی از جانب بانک مرکزی عنوان شد و روز یکشنبه آتی واردکنندگان خودرو به کمیسیون می آیند تا نهایت همکاری برای برداشتن موانع صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در مورد واردات خودروی دست دوم معضلاتی داریم این در شرایطی است که تولیدکنندگان در داخل توان مرتفع ساختن نیاز مردم را ندارند.
محمدی با اشاره به اینکه خودرو کالایی سرمایه ای تلقی می شود، اظهار داشت: تولیدکنندگان و خودروسازان بیان می کنند که با ضرر و زیان انباشته روبه رو هستیم و مردم هم از تحویل و کیفیت خودرو ناراضی هستند. همینطور با نارضایتی فعالان و شاغلان صنعت خودرو روبه رو هستیم.
وی در مصاحبه رادیویی اضافه کرد: باید راهکاری عرضه دهیم تا زنجیره تولید خودرو صدمه نبیند و رضایت مردم جلب شود.
محمدی با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته هم خودروی کارکرده را وارد می کنند، اظهار داشت: این مساله شرایط ویژه ای دارد. خودرو ها نباید تصادفی باشند و از سویی باید خدمات بعد از فروش داشته باشند.
وی افزود: باید به سمتی برویم که از فناوری روز دنیا استفاده کنیم؛ چون خودروهایی فرسوده می باشند و باید از رده بیرون بروند و در مقابل باید انگیزه تشویقی برای مردم ایجاد نماییم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: وقتی میزان عرضه و تقاضا برابری کند و میزان عرضه فزونی گیرد، اساسا تولیدکننده ها وارد فرآیند کیفی و قیمتی می شوند.


منبع:

1403/07/30
09:19:58
0.0 از 5
13
تگهای خبر: بانك , تولید , خدمات , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار