با همكاری های بین المللی محققان صورت گرفت

تولید مدل هوش مصنوعی سینا برای شناسایی بافت سرطان سینه

تولید مدل هوش مصنوعی سینا برای شناسایی بافت سرطان سینه آچار: تعدادی از محققان ایرانی با همکاری محققانی از دانشگاه های معتبر آمریکا، الگوریتم هوش مصنوعی«سینا» را برای شناسایی بافت های سرطانی پستان توسعه داده اند.


دکتر صادق کاظمی فرد، مدیر این پروژه در گفت و گو با ایسنا، طراحی و ساخت دستگاهی مجهز به هوش مصنوعی برای غربالگری و شناسایی سرطان سینه را از دستاوردهای این تیم تحقیقاتی دانست و اظهار داشت: در عرصه درمان سرطان سینه، تشخیص سریع نقش بسیار مهمی در موفقیت درمان و کاهش لطمه های احتمالی دارد و از آن به عنوان «زمان طلایی» یاد می شود.
وی با اشاره به روش های شناسایی بافت سرطانی پستان، اظهار داشت: گاهی بافت های سرطانی با بهره گیری از سیستم های ماموگرافی و سونوگرافی قابل رؤیت نیستند و یا به اشتباه به عنوان کیست در نظر گرفته می شوند. این مساله می تواند منجر به خطا در تشخیص شود. به این علت ما با همکاری یکی از دانشگاه های معتبر آمریکا، مدلی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای تشخیص سرطان سینه توسعه داده ایم که مزیت اصلی آن دقت بالای تشخیص است.
وی اشاره کرد: الگوریتم هوش مصنوعی این دستگاه با شناسایی بافت سرطانی در مراحل ابتدایی، پزشکان را قادر می کند تا از گسترش بیماری جلوگیری نمایند.
کاظمی فرد همین طور اشاره کرد: مدل هوش مصنوعی «سینا» موفق به کسب تاییدیه سازمان بهداشت جهانی (WHO) شده است و از شروع سال ۲۰۲۵ در اختیار مراکز درمانی و تحقیقاتی قرار خواهد گرفت.
این محقق افزود: هوش مصنوعی توسعه یافته تا حالا بر روی بیماران مشکوک به سرطان سینه در خارج از کشور آزمایش شده و توانسته است سه مورد از سرطان های پستان را در مراحل ابتدایی شناسایی کند.




منبع:

1403/07/04
09:23:18
0.0 از 5
167
تگهای خبر: تولید , دستگاه , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار