ضرورت بازارسازی برای فروش محصولات خانگی و محلی
به گزارش آچار، مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت ضمن اشاره به اهمیت بازارسازی کسب و کارهای خرد و خانگی و محلی که بیشتر از ۳ میلیون شغل را تحت شعاع قرار می دهد، اظهار داشت: امروز فروش دغدغه مهم کارآفرینان محلی است و میتوان بستر عرضه و فروش محصولات و کالاهای ایرانی را به منظور توسعه کسب وکارهای خرد و خانگی و محلی فراهم و آنها را در داخل و خارج کشور توانمند کرد.
به گزارش آچار به نقل از ایسنا، محمدحسین قمری در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با مجموعه فرهنگی هنری هفتا که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، اظهار نمود: این تفاهمنامه به منظور رشد کسب و کارهای خرد خانگی، توسعه زیرساخت های صادراتی و تسهیل در تأمین کالاهای ایرانی نظیر مواد غذایی، سوغات و صنایع دستی در جهت بازاریابی و فروش در بسترهای آفلاین و آنلاین برومرزی و درون مرزی به امضا رسید.
وی اضافه کرد: با عنایت به اهمیت بازارسازی کسب و کار خرد خانگی و محلی که بیشتر از ۳ میلیون شغل و کسب و کار را تحت الشعاع قرار می دهد، یکی از کارهایی که لازم بود در دولت صورت گیرد، بازارسازی برای فروش محصولات خرد و خانگی است.
مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت اظهار نمود: در حال حاضر فروش، مهم ترین دغدغه کارآفرینان محلی است و محصولات متنوع و با کیفیتی در سطح خرد و خانگی تولید می شود که میتوان با بسته بندی مناسب در جایگاه های فروش درون مرزی و برون مرزی در دسترس عموم مردم قرار گیرد.
قمری افزود: ما علاوه بر آموزش جهت ارتفاع کیفیت فروش و متناسب با نیازهای روز جامعه هدف به صورت آفلاین می توانیم به کمک مجریان طرح محصولات را در معرض نمایش و فروش عموم در قفسه های متنوع فروشگاهی مجموعه هایی نظیر هفتا قرار دهیم.
مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت تصریح کرد: در این طرح سامانه ای جهت درج محصولات معرفی می شود که افراد می توانند با درج محصولات خود علاوه بر حضور در بازارهای داخلی کالاهای باکیفیت خویش را هم در بازارهای بین المللی و منطقه ای در معرض نمایش بگذارند.
وی اضافه کرد: در دفتر خدمات عمومی طی سالهای اخیر همواره به دنبال ساختن بسترهایی بودیم که به صورت عمومی افراد را برای عرضه محصولات و توسعه کسب و کار خود در داخل و خارج کشور توانمند نماییم که این تفاهم نامه و پیشتر اقدامات مشابه در جهت همین مساله مهم صورت گرفته است.
قمری خاطرنشان کرد: مرکز اصناف وزارت صمت در مدت سه سالی که در خدمت بودیم، یکی از ماموریتهایی که به صورت ویژه به آن پرداخته تقویت بازار کارگاه های خرد است. بر مبنای آمار از مجموع سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی موجود در کشور بیشتر از ۶۰۰ هزار واحد، کارگاه تولیدی خرد هستند.
مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت افزود: طی تفاهمنامه ای که میان معاونت تجارت وزارت صمت و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار انجام شد، بحث توسعه بازار مشاغل خانگی هم به مرکز اصناف سپرده شد. نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تولید کننده خرد و خانگی داریم و مأموریت خود می دانیم که بازار آنها را از راه آموزش بسته بندی، آموزش تولید محصولات باکیفیت و مشارکت دادن شبکه توزیع اصناف مثل فروشگاه های زنجیره ای، پلت فرم های آنلاین، نانوایی ها و اصنافی که حاضرند بخشی از مغازه خویش را به تولیدکنندگان خرد و خانگی اختصاص دهند، توسعه بدهیم.
وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری مجموعه فرهنگی هنری هفتا این ریل گذاری به ثمر برسد و تولیدکنندگان خرد و خانگی با آموزشی که در سطح تولید و بسته بندی و ارتقای کیفیت می بینند، به بازارهای فیزیکی بیشتری دسترسی داشته باشند و فروش خویش را توسعه دهند.
محمدباقر مروی - کارآفرین و بنیانگذار مجموعه فرهنگی هنری «هفتا» هم در این مراسم اظهار نمود: این مجموعه در دل خود با وجود آنکه یک مجموعه تجاری است اما مسئولیت اجتماعی بزرگی دارد. هم اکنون با بیش از۳۷۰ تأمین کننده و هنرمند در زمینه های مختلف و بخش طراحی، بسته بندی و تولید همکاری داریم و در تمام این سالها سعی کردیم با بسترسازی برای فروش بیشتر و کمک به فرآیند طراحی و تولید و بسته بندی کاری نماییم که کسب و کارهای خرد بتوانند فعالیتشان را توسعه دهند.
وی اظهار داشت: با همکاری مجموعه اشتغال آفرینی بسیاری به صورت غیرمستقیم بوجود آمده و هنرمندان به واسطه تعامل و همکاری با هفتا و افزایش فروشی که برایشان بوجود آمده به جذب نیرو و توسعه کارگاه و ابزار پرداخته اند.
مروی با اشاره به اینکه امروز هیچ مجموعه یا شرکتی را نمی توان یافت که بدون انجام کار جمعی و تشکیلاتی بزرگ شده و توسعه یافته باشد، اظهار امیدواری کرد: با حمایت دولتمردان و متولیان امر و همکاری بخش خصوصی کار تشکیلاتی و جمعی توسعه یابد و به خیل عظیمی از کسب و کارهای خرد و خانگی و روستایی کمک گردد و فضایی برای توسعه و رشد کسب و کارهای خرد و خانگی و محلی به وجود آید.
او در آخر اظهار داشت: همه نگاه ما اینست که برای کسب و کارهای کوچک بازاریابی نماییم و در فضای رقابتی بتوانیم کیفی سازی محصولات در داخل و خارج را به وجود آوریم.
به گزارش آچار به نقل از ایسنا، برگزاری دوره های آنلاین آموزشی در پلت فرم های تخصصی، تأمین محصولات باکیفیت همچون مواد غذایی سوغات و صنایع دستی و مساعدت در تأمین آنها جهت تکمیل زنجیره ارزش و تسهیل در صادرات کالاهای ایرانی از راه تشکیل کمیته راهبردی با نمایندگان وزارت خانه های مرتبط و نمایندگان مجموعه هفتا همچون تعهدات دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت و توسعه بازارهای هدف و تسهیل دسترسی مصرف کنندگان کالاهای ایرانی از راه فروشگاه های زنجیره ای همچون تعهدات مجموعه هفتا به باعث این تفاهمنامه مشترک همکاری است.
اجرای این تفاهمنامه در جهت پشتیبانی از کسب و کارهای خرد و خانگی است که می تواند منجر به افزایش تولید و فروش کالاهای ایرانی در بازارهای داخلی و بین المللی شود.
منبع: a4f.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب