کاتالوگ دیجیتال چیست؟

کاتالوگ دیجیتال چیست؟ شناخت کاتالوگ دیجیتال و در نظر گرفتن مزایای آن به ما کمک می‌کند تا به کسب‌و‌کار خود سمت‌وسویی متفاوت بدهیم و بتوانیم حداکثر استفاده را از جلوه‌های جدید نوآوری مدرن داشته باشیم.


به گزارش رسالت نیوز؛ آیا تا به حال پیش آمده که برای ارسال اطلاعات محصولات و یا خدمات خود به مشتری، با چالش مواجه شوید؟ از عدم دسترسی به طیف دلخواه مشتری گرفته تا هزینه بالای چاپ و انتشار نسخه‌های چاپی کاتالوگ محصولات و خدمات؟

آیا تا به حال پیش آمده که برای ارسال اطلاعات محصولات و یا خدمات خود به مشتری، با چالش مواجه شوید؟  از عدم دسترسی به طیف دلخواه مشتری گرفته تا هزینه بالای چاپ و انتشار نسخه‌های چاپی کاتالوگ محصولات و خدمات؟ و یا دردسر‌هایی از این قبیل که محصولی را ارائه می‌کردید اما حالا دیگر به هر دلیلی آن محصول را ارائه نمی‌کنید و یا اینکه در حال حاضر موجودی آن به اتمام رسیده است، اما اطلاعات آن هنوز در کاتالوگ چاپی شما باقی است و مشتریان هم  از شما آن محصول را درخواست می‌کنند؟ و یا با این مشکل مواجه شدید که شرکت شما، محصول و یا خدمات جدیدی را ارائه می‌کند اما اطلاعاتی از آن در کاتالوگ شما موجود نیست؟ بروز مشکلاتی از این قبیل ما را متوجه معایب کاتالوگ چاپی و یا سایر شیوه‌های رایج و سنتی معرفی محصولات می‌کند.

در این مقاله سعی داریم با معرفی کاتالوگ دیجیتال جایگزین مناسبی برای دردسرهایی از قبیل مشکلات بالا مطرح کنیم. شناخت کاتالوگ دیجیتال و در نظر گرفتن مزایای آن به ما کمک می‌کند تا به  کسب‌و‌کار خود سمت‌وسویی متفاوت بدهیم و بتوانیم حداکثر استفاده را از جلوه‌های جدید نوآوری مدرن داشته باشیم.

پرسه‌ای در تاریخ کاتالوگ چاپی

اولین بار در سال ۱۷۴۴ کاتالوگ چاپی هم‌زمان با ایجاد سیستم پست، شکل گرفتاولین کاتالوگ چاپی برای فروش کتاب‌ها و مقالات علمی طراحی شده بود. نخستین مزیت کاتالوگ چاپی، سفارش محصولات از طریق پست بود. اما با وجود فضای مجازی و دنیای دیجیتال در عصر جدید و پررنگ شدن امکان پست الکترونیک دیگر مزیت اصلی‌ و اولیه‌ی کاتالوگ چاپی حذف شده است.

 

امروزه دلیل اصلی استفاده کسب‌وکارها از کاتالوگ‌های چاپی در این است که از رسانه‌ای الهام‌بخش برای کشف محصولات و خدمات برای مخاطبان خود بهره بگیرند. مخاطب، بدون صرف انرژی زیاد در جستجو کردن (کاری که در دنیای فیزیکی باید انجام بدهد) می‌تواند از طیف گسترده‌ای از محصولات و تمامی اطلاعات مورد نیاز، آگاه شود. و از آنجا که ذهن انسان در جستجوی راه‌های آسان برای برخورداری از نیازهای خود است، وجود اطلاعات مورد نیاز به صورت یک‌جا درست همان چیزی است که دلخواه اکثریت است.

با وجود فضای مجازی، تا چند سال آینده تجارت الکترونیک بدنه اصلی بازرگانی دنیا را تشکیل خواهد داد و همه چیز را به سمت دیجیتالی شدن پیش خواهد برد. بنابراین کاتالوگ که قسمت اصلی این بدنه محسوب می‌شود نیز از قبول این تغییرات بی‌نصیب نخواهد ماند.

کاتالوگ دیجیتال یک نسخه آنلاین از معرفی محصولات و خدمات شما در بستر فضای مجازی است که از طریق یک لینک امکان جستجو کردن را برای مخاطب آسان می‌کند.

ویژگی های ممتاز کاتالوگ هوشمند نسبت به کاتالوگ چاپی

با این همه کاتالوگ دیجیتال در کنار اصلی‌ترین مزایای کاتالوگ چاپی، دارای سه ویژگی ممتاز نسبت به جایگزین‌های سنتی است:

 

  1. دسترسی گسترده و آنلاین به اطلاعات
  2. بالا رفتن نرخ تبدیل که درصدی از مخاطبان را که هدف مورد نظرتان را انجام داده‌اند را نشان می‌دهد. برای نمونه اگر در یک ماه ۱۰۰۰ نفر از وب سایت شما دیدن کنند و ۱۰۰ نفر از آن‌ها از محصول یا محصولات شما خریداری کنند، نرخ تبدیل سایت شما ۱۰ درصد خواهد بود.
  3. فرآیند برندسازی آسان‌تر و بهتر شکل می‌گیرد. به عبارت دیگر پیوند و یا دلبستگی عاطفی و یا منطقی بین مصرف‌کننده و برند تجاری آسان‌تر در قالب کاتالوگ دیجیتال و در بستر فضای مجازی ایجاد می‌شود.

در کنار سه مزیت اصلی که در بالا به آن شاره کردیم مزایای دیگری نیز می‌توان برای کاتالوگ دیجیتال در نظر گرفت که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

ارسال راحت و سریع برای مشتری

از جمله مزیت‌های اصلی کاتالوگ دیجیتال امکان ارسال سریع آن برای مشتری است. مشتری به راحتی در جریان لیست کاملی از محصولات و خدمات شرکت شما به صورت به‌روز شده، قرار می‌گیرد. اینترنت این قابلیت را برای شما فراهم می‌کند که اطلاعات دلخواه خود را در قالب کاتالوگ دیجیتال برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان ارسال کنید.نمایش کاتالوگ دیجیتال در صفحات اجتماعی یکی از روش‌های رایح جذب مخاطب است.

 

امکان تغییر مطالب

کاتالوگ دیجیتال مثل کاتالوگ‌های چاپی نیست که تغییر مطالبی که پیش از آن در آن منتشر شده دردسرآفرین باشد. یکی از ویژگی‌های برجسته کاتالوگ دیجیتال قابلیت تغییر اطلاعات به آسانی است. امکان حذف محصولاتی که موجودی آن‌ها به اتمام رسیده و یا اضافه کردن تعرفه‌های جدید، محصولات جدید و یا تخفیف به مناسبت‌های مختلف همگی به آسانی قابل ثبت کردن هستند. همچنین این ویژگی باعث می‌شود که کاتالوگ شما همیشه ظاهری متفاوت و به‌روز داشته باشد.

استفاده از افکت ها و انیمیشن های جذاب برای جلب بیشتر مشتری

مخاطب، بیشتر از هرچیز با جلوه‌های بصری تحت تأثیر معرفی محصولات و خدمات قرار می‌گیرد. با کاتالوگ دیجیتال، برندسازی با به کارگیری جذاب‌ترین و دلخواه‌ترین افکت‌ها و انیمیشن‌ها صورت می‌گیرد. برخلاف مدل‌های سنتی، در کاتالوگ دیجیتال عدم محدودیت فضا در ثبت اطلاعات، مخاطب را متوجه تمامی اطلاعات مورد نیاز خواهد کرد. و همین آگاهی‌بخشی و چشم‌نوازی و جذابیت همان چیزی است که احتمال خرید محصولات و خدمات را افزایش می‌دهد.

استفاده از فیلم های معرفی محصول برای جلب مشتری

با استفاده از فیلم‌های معرفی محصولات، محتوا و کیفیت ارائه مطالب تا درجه زیادی ارتقا پیدا می‌کند. وجود فیلم‌ها، برهم‌کنشی (interactivity) را در ارائه مطالب بالا می‌بردمعرفی نوآورانه برند شما با به‌کارگیری فیلم‌ها در کاتالوگ دیجیتال تسهیل می‌شود.

استفاده از لینک پرداخت برای خرید سریع و راحت‌تر مشتری

برخلاف مدل‌های سنتی، در کاتالوگ دیجیتال فرآیند call to action بسیار آسان‌ است. وجود لینک‌های خرید و پرداخت سریع در قسمت‌های مختلف، موانع ذهنی در خرید محصولات و خدمات را از میان می‌برد. بنابراین مخاطب در بستر کاتالوگ دیجیتال که به آسانی می‌تواند از تمامی اطلاعات مورد نیاز در قالبی چشم‌نواز استفاده کند به آسانی هم می‌تواند با کلیک کردن، محصول مورد نظر خود را خریداری کند.

استفاده از لینک های تماس با ما و نشانی برای دستیابی راحت مشتری به فروشنده

در مدل‌های سنتی، امکان دسترسی آسان به فروشنده به شکلی که در بستر فضای مجازی ممکن است، وجود نداشتبا یک کلیک ساده تمامی روش‌های برقراری ارتباط نمایان می‌شود و مشتری می‌تواند به آسانی نیازها و درخواست‌های خود را مطرح کنددریافت بازخورد که یکی از کلیدی‌ترین نیازهای یک کسب‌وکار است در کاتالوگ دیجیتال تسهیل می‌شود.

انتشار راحت تر در شبکه های اجتماعی

کاتالوگ‌های دیجیتال با وجود فرمت انعطاف‌پذیر برای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی بسیار موفق عمل می‌کنند. خصوصاً برای آن دسته از خریدارانی که با دیدن تخفیف‌ها وسوسه می‌شوند و به دنبال یک جرقه الهام‌بخش برای دست به کار شدن هستند، کاتالوگ دیجیتال جلوه‌ی دیگری دارد.

در بستر شبکه‌های اجتماعی، قرار دادن کاتالوگ‌های دیجیتالِ به روز (up to date) کمک می‌کند وفاداری مشتری به برند بیشتر حفظ شود و همه اطلاعات مورد نیاز درباره محصولات و تخفیفات اخیر به راحتی انتقال پیدا کند.

قابل استفاده در کمپین های فروش

احتمال رسیدن به موفقیت در کمپین‌های فروش با به کارگیری کاتالوگ دیجیتال دوچندان می‌شود. همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، برندسازی و بالا رفتن وفاداری مشتری نسبت به برند شما با وجود کاتالوگ دیجیتال بیشتر می‌شود و رمز موفقیت کمپین‌های فروش که برپایه‌ی به کار گرفتن استراتژی‌هایی برای بالا بردن میزان فروش بنا شده‌اند نیز در همین است.

نمایش تمامی جزئیات محصولات در کاتالوگ

برخلاف کاتالوگ چاپی که محدودیت فضا در ارائه مطالب وجود دارد، در کاتالوگ دیجیتال شما می‌توانید به آسانی تمامی اطلاعات و جزئیات دلخواهتان را نه فقط در قالب متن و عکس که ممکن است باعث کسالت و یکنواختی شود بلکه در قالب‌های متنوع در اختیار مشتری قرار دهید.

هزینه بسیار پایین تر در مقایسه با کاتالوگ های چاپی

با وجود تمامی امکاناتی که کاتالوگ دیجیتال در اختیار فروشنده قرار می‌دهد، هزینه نهایی بسیار پایینی نسبت به کاتالوگ‌های چاپی دارد.

معرفی یک شرکت تولید کننده موفق کاتالوگ دیجیتال

تیم طراحی و تبلیغاتی تتراس کاتالوگ هوشمند را در دو نسخه pdf و آنلاین ارائه می‌کند. تتراس فایل‌های کاتالوگ را بعد از طراحی در اختیار فروشنده قرار می‌دهد تا بتواند در وبسایت خود قرار دهد. همچنین هیچ محدودیت زمانی برای استفاده از کاتالوگ وجود ندارد. تتراس برای رضایت مشتری تا یک سال به صورت رایگان تغییراتی که دلخواه مشتری است را روی کاتالوگ اعمال می‌کند.

کاتالوگ pdf امکان ذخیره شدن روی گوشی‌های همراه مشتری را دارد. به این معنی که بعد از ارسال لینک کاتالوگ برای مشتری، کاتالوگ بدون نیاز به اینترنت همیشه همراه مشتری خواهد بود. در کاتالوگ آنلاین هم امکان نمایش فیلم و افکت‌های تصویری مثل انیمیشن وجود دارد.

شرکت تتراس با وجود تیم طراح و حرفه‌ای و با آشنایی با تمامی امکانات و جلوه‌هایی که کاتالوگ دیجیتال می‌تواند در اختیار کسب‌وکارها قرار دهد، کاتالوگ دلخواه شما را طراحی می‌کند.

با پیوستن به جریان نوظهور و متحول کننده‌ی کاتالوگ دیجیتال، کسب و کار خود را دگرگون کنید.

1402/12/13
16:43:31
0.0 از 5
339
تگهای خبر: رپورتاژ , بازرگانی , تبلیغات , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار