کاهش ناترازی بنزین با وارد شدن خودرو های برقی و هیبریدی
به گزارش آچار، عضو کمیسیون برنامه و بودجه به بیان توضیحاتی در رابطه با معضل ناترازی بنزین در کشور و راه کار رهایی از این مشکل پرداخت.
جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با ی ناترازی رخ داده در حوزه ی بنزین در کشور و راهکار رهایی از این مشکل اظهار داشت: ما برای رهایی از معضل ناترازی بنزین باید به سمت توسعهی خودرو های برقی حرکت نماییم، سوخت CNG را در کشور توسعه دهیم و همینطور به سوخت LPG هم باید توجه کرده و جایگاه های مورد نظر برای این دو سوخت را در کشور توسعه دهیم. ایشان در ادامه اظهار داشت: از طرفی باید خودروسازان و واردکنندگان خودرو را ملزم نماییم تا استانداردهایشان را بالا برند، تا بتوانیم خودرو های با مصرف سوخت کمتر را تولید و یا به کشور وارد نماییم. قادری توضیح داد: ما اگر بتوانیم خودرو های باکیفیت تر در داخل کشور تولید نماییم، که مصرف بنزین آنها پایین تر باشد. در واقع می توانیم بخش زیادی از ناترازی بنزین را با این راهکار حل نماییم، چونکه خودرو های موجود در کشور ما به میزان خیلی بالایی از بنزین استفاده می نمایند و مصرف سوخت آنها بالا است. در صورتیکه مصرف بنزین در خودرو های خارجی تا این حد بالا نیست. این نماینده ی مجلس یازدهم بیان نمود: از طرفی بحث خروج خودرو های فرسوده از گردونه ی حمل و نقل کشور باید جدی تر مورد توجه قرار بگیرد و در وضع عوارض بر خودرو های با مصرف بالا هم باید دقت نماییم تا مصرف بنزین را در کشور کاهش دهیم. عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در ادامه با تکیه بر این که اگر این چند کار را در کنار یکدیگر انجام دهیم می توانیم مصرف بنزین را تا حدودی کاهش دهیم تصریح کرد: اما اگر این مصرف بنزین که امسال آنرا تجربه کردیم پایین نیاید با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد. چونکه منابعی برای واردات بنزین در این شرایط نداریم. قادری اظهار داشت: ما باید به سمت استفاده از خودرو های برقی و هیبریدی هم برویم و باید خودرو های با سوخت LPG و CNG را هم در کشور بیشتر از این توسعه بدهیم و همینطور خودروسازان باید به سمت تولید خودرو های برقی بروند. این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: با استفاده از خودرو های برقی علاوه بر کاهش مصرف بنزین میتوان آلودگی شهر های بزرگ را هم برطرف کرد. این خودرو ها برای شارژ خود می توانند از ساعت ۱۲ تا ۶ بامداد استفاده نمایند چونکه در این زمان مصرف برق پایین است و مشکلی به وجود نمی آید. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: در نیمه شب ما برق اضافی داریم و با شارژ خودرو های برقی و هیبریدی تعادل و توازن در مصرف برق ایجاد می شود. هم اکنون ما ناچاریم نیروگاه ها را ساعت ۱۲ شب خاموش نماییم ولی اگر ۱۲ شب تا ۶ بامداد مصرف برق داشته باشیم برای تولیدکنندگان برق هم مزیت ایجاد می شود، تا نیروگاه ها را خاموش نکنند و مصرف برق آنها بالا برود و کارشان را توجیه پذیر کند.
منبع: a4f.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب