شیوه قیمت گذاری تغییر می کند
به گزارش آچار، مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت با اشاره به اینکه ارزش گذاری برندها تا آخر سال صورت می گیرد، اظهار داشت: با سازمان حمایت کمیته ای جهت بررسی تاثیر ارزش گذاری برندها بر قیمت گذاری تشکیل دادیم.
امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت پشتیبانی از برندها، اظهار نمود: چندی قبل کمیسیون ملی برند و کمیسیون ملی تبلیغات در وزارت صمت تشکیل شد؛ آیین نامه ای هم برای پشتیبانی از برندهای برتر تدوین کردیم. با صدا و سیما و شبکه های مجازی تعامل کردیم تا بسته ای ۲۰۰ میلیارد تومانی در بحث تبلیغات بعنوان برند برتر به شرکت ها اختصاص دهیم.
وی اضافه کرد: اساسِ جشنواره انتخاب برند برتر را بر مبنای شاخصهای رضایت مشتری، نظام مبتنی بر تحول دیجیتال و صادرات محوری طراحی شده که پایان آذر ماه سالجاری کلید می خورد.
اسدی در مورد نحوه ارزش گذاری برندها خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشور نهاد ارزش گذاری برند نداریم. بنابراین هم با وزارت دادگستری و سازمان ثبت مالکیت صحبت کردیم و کمیته ای با حضور اتاق بازرگانی شکل گرفت تا بحث ارزش گذاری برند را شروع نماییم.
وی با اشاره به اینکه برندهای برتر هم از تسهیلات بهره مند خواهند شد، افزود: در همین راستا بحث استفاده از ملاک های ارزش گذاری در قیمت گذاری محصول را شروع کردیم تا از نظام حرفه ای استفاده از برند در نوع محصول بهره ببریم.
مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت خاطرنشان کرد: در گام نخست فراخوان می دهیم و طبق فراخوان شاخص ها را اعلام می نماییم. در ادامه صنایع اطلاعات مربوطه همچون وضعیت ارتباط با مشتری، اشتغال برند و… را بارگذاری می کنند. در گام بعدی این اطلاعات را به صورت علمی اندازه گیری می نماییم تا از این طریق برند خوب توسعه یابد و در نهایت مردم مبتنی بر کیفیت محصول، جامع محوری و خدمات بعد از فروش کالا بخرند.
تغییر شیوه قیمت گذاری کالاها
وی با اشاره به اینکه با استفاده از نظام ارزش گذاری، قیمت گذاری کالاها را در آینده انجام خواهیم داد، اظهار داشت: با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان جهت بررسی تاثیر ارزش گذاری بر قیمت گذاری کمیته ای تشکیل داده ایم.
اسدی اضافه کرد: در کشور برندی داریم که روی خود کار می کند و از آن طرف شرکتی را داریم که به صورت زیر پله ای فعال است با این وجود در بهای تمام شده همه را یکسان در نظر می گیریم و در واقع همه با قیمت یکسان کالای تولیدی خویش را می فروشند.
وی خاطرنشان کرد: این در حالیست که شرکتهای بزرگ و شرکت هایی که علمی و کارشناسی کار می کنند با توسعه خط تولید و نظام بهره وری بهای تمام شده را کاهش داده و روی برند سازی هم هزینه می کنند. اهمیت برند ملی و بزرگ را زمانی متوجه می شویم که بدانیم این برندها می توانند حتی صادرات را هم تسهیل کنند.
ارزش گذاری برندها تا آخر سال انجام می شود
اسدی خاطرنشان کرد: البته محاسبه ارزش گذاری و قیمت گذاری مبتنی بر ارزش گذاری دشوار می باشد چونکه باید حواسمان به مردم باشد تا کسی که تبلیغ می کند پولش را از جیب مردم نگیرد و البته از آن طرف شرکت هم ضرر نکند اما به هر حال به نظر می آید تا آخر سال در حوزه ارزش گذاری برندها به نتیجه برسیم.
وی خاطرنشان کرد: هنوز در کشور در مورد ارزش گذاری دارایی های نامشهود تخصص نداریم و برند هم دارایی نامشهود به حساب می آید.
منبع: آچار
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب