خودرو های جدید عرضه نمی شوند اما گران می شوند!
آچار: در این دور از بازگشایی سامانه یکپارچه اعلام گردید که فقط از محل افزایش تولید، خودرو عرضه می شود؛ پس چگونه ایران خودرو 8 محصول جدید ساخته اما در این دور از بازگشایی سامانه، شرکت نکرده است؟
به گزارش آچار به نقل از مهر، یازدهم شهریور ماه در گزارشی اعلام کردیم که خودروسازان درخواست افزایش قیمت محصولات خودرا به سازمان حمایت ارسال کرده و این سازمان نیز درحال بررسی قیمت های جدید است و البته قسمتی از نرخها را نیز برای تأیید به شورای رقابت ارسال کرده است.
اگرچه این خبر از طرف متولیان رد شد اما در نهایت با گذشت حدودا ۴۰ روز، قیمت خودرو ها به بهانه تغییر آپشن افزایش پیدا کرد.
نوع افزایش نرخها به روشی است که بنظر می رسد متولیان امر همچون وزارت صمت، سازمان حمایت و شورای رقابت به سبب جلوگیری از تنش، به بهانه افزوده شدن آپشن، خودرو های قدیمی را خودرو های جدید معرفی و مبادرت به تغییر قیمت کرده اند.
بررسی ها نشان میدهد که در لیست جدید دنا پلاس حدود ۸۰ میلیون تومان، سورن حدود ۱۰۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ حدود ۸۰ میلیون تومان، رانا پلاس حدود ۹۰ میلیون تومان، تارا با دنده دستی حدود ۱۶۰ میلیون تومان و تارا اتوماتیک نیز نزدیک به ۱۷۰ میلیون تومان گران شده اند.
بازی با کلمات
اگر ادعای خودروسازان و سازمان های دولتی در خصوص گران شدن خودرو به سبب افزوده شدن آپشن جدید باشد که همین تغییر آپشن هم باعث شده خودرو ها نام «خودروی جدید» را یدک بکشند، چرا در دور جدید بازگشایی سامانه یکپارچه، ایران خودرو عرضه جدیدی نداشت و در این مرحله شرکت نکرد؟
آنطور که منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفته بود در شیوه جدید فروش خودرو، فقط از محل افزایش عرضه و تولید مازاد، خودرو فروخته خواهد شد. اگر این اظهارنظر را معیار قرار دهیم چگونه ایران خودرو ۸ محصول جدید ساخته اما در این دور از بازگشایی سامانه، شرکت نکرده است تا برای خودرو های جدید خود مشتری پیدا کند؟
از سویی دیگر باتوجه به اخبار مربوط به احتکار خودرو از طرف خودروسازان که حتی آمار کدال نیز مهر تأییدی بر آن می زند، این طور بنظر می رسد که خودروسازان با پس و پیش کردن اسامی بدنبال تبرئه خود هستند و با این ترفند مجوز افزایش قیمت هم گرفته اند.
منبع: a4f.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب