پرفروش ترین برندهای خودرو در ژاپن ۲۰۱۹
به گزارش آچار آمار و گزارش های منتشره درباره پرفروش ترین برندهای ژاپن نشان داده است كه مشتریان در این كشور تمایل زیادی به خریداری و استفاده از خودرو ها و برندهای ژاپنی دارند.
به گزارش آچار به نقل از ایسنا، از آنجایی كه ژاپن یكی از مهم ترین و بزرگترین بازارهای فروش خودرو در جهان به حساب می آید، این گزارش به بررسی پرفروش ترین خودرو های فروخته شده در این كشور در سه فصل متوالی سال جاری میلادی و مقایسه میزان فروش آنها در دو سال پی در پی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی می پردازد.
طبق گزارش وب سایت best selling cars، در بازه زمانی سه ماهه اول تا سوم سال جاری میلادی در بازار ژاپن، چهار میلیون و ۱۴۹ هزار و ۶۸۵ دستگاه خودرو به فروش رفته است كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل كه برابر با چهار میلیون و ۲۳ هزار و ۶۰۸ دستگاه بوده، شاهد یك رشد ۳.۱ درصدی بوده است.
در حد فاصل سه فصل نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، تویوتا، هوندا و سوزوكی موفق شدند باری دیگر عنوان محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای بازار خودروی ژاپن را به خود اختصاص دهند.
بر مبنای جدول زیر می توان دریافت كه مشتریان ژاپنی از شروع سال جاری میلادی تابحال بیش تر به خریداری و استفاده از كدام برندهای خودرو علاقه و تمایل نشان داده اند:
تویوتاموتورز در این مدت زمان توانست یك میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۹۹ دستگاه خودرو در ژاپن به فروش برساند كه در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸، یك میلیون و ۱۳۶ هزار و ۹۸۶ دستگاه، ۶.۹ درصد رشد و افزایش پیداكرده است.
هونداموتورز هم در این بازار توانسته ۵۹۹ هزار و ۸۷۱ دستگاه خودرو به فروش برساند كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵۶۵ هزار و ۴۱۰ دستگاه، شاهد یك رشد ۶.۱ درصد بوده است.
میزان فروش شركت سوزوكی ۵۴۳ هزار و ۹۲۴ دستگاه در ژاپن بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ( ۵۴۹ هزار و ۵۳۷ دستگاه)، یك ریزش ۱.۰ درصدی داشته است.
از دیگر شركت ها و برندهای خودروسازی پرفروش و محبوب از شروع سال ۲۰۱۹ میلادی تابحال می توان به داهیتسو با فروش ۵۲۱ هزار و ۵۱۰ دستگاه، نیسان با فروش ۴۶۷ هزار و ۲۶۳ دستگاه، مزدا با فروش ۱۶۳ هزار و ۷۰ دستگاه، سوبارو با فروش ۱۰۷ هزار و ۶۱۵ دستگاه، میتسوبیشی با فروش ۸۷ هزار و ۵۸۵ دستگاه، ایسوزو با فروش ۶۷ هزار و ۷۷۹ دستگاه، هینو با فروش ۵۶ هزار و ۴۷۵ دستگاه، مرسدس بنز با فروش ۴۹ هزار و ۱۲۷ دستگاه، لكسوس با فروش ۴۹ هزار و چهار دستگاه، فولكس واگن با فروش ۳۶ هزار و ۸۰۴ دستگاه، بی ام و با فروش ۳۵ هزار و ۹۹۵ دستگاه، بی ام و مینی با فروش ۱۹ هزار دستگاه، آئودی با فروش ۱۷ هزار و ۸۴۷ دستگاه، ولوو با فروش ۱۴ هزار و ۷۱ دستگاه، جیپ با فروش ۱۰ هزار و ۴۳۸ دستگاه و پژو با فروش هشت و ۲۹۲ دستگاه اشاره نمود.
تحلیل گران و كارشناسان فعال در حوزه خودرو با بررسی آمارهای مربوط به فروش برندهای مختلف در بازار ژاپن نتیجه گیری كرده اند كه مشتریان ژاپنی تمایل بسیار زیادی به خریداری برندهای وطنی همچون تویوتا، هوندا، سوزوكی، نیسان و میتسوبیشی دارند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب