مدیرعامل جتكو اعلام كرد؛

رونمایی از نمونه صنعتی خودروی برقی تارا تا آخر سال

رونمایی از نمونه صنعتی خودروی برقی تارا تا آخر سال مدیرعامل شرکت دانش بنیان جتکو، از رونمایی نمونه صنعتی خودروی برقی تارا تا آخر سال اطلاع داد و اظهار داشت: ورود به مرحله تولید انبوه خودروی برقی، نیازمند ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در کشور است.



به گزارش آچار به نقل از مهر به نقل از ایکوپرس، داود خسروی با بیان اینکه نمونه آزمایشی تارا برقی در تیرماه رونمایی شده، تبدیل پلت فرم خودروی بنزینی به برقی و طراحی پلت فرم اختصاصی خودروی برقی را دو مسیر تولید خودروی برقی در جهان دانست و اظهار نمود: در ایران هم مشابه سایر کشورها عمل می شود.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان جتکو با بیان اینکه طراحی پلت فرم جدید با مفهوم برقی هزینه قابل توجهی دارد، اظهار داشت: اگر خودروی برقی با اعمال تغییراتی در پلت فرم های بنزینی موجود طراحی و تولید شود، هزینه میلیارد دلاری در برنخواهد داشت و این یکی از روش هایی است که خودروسازان غربی مانند پژو، رنو و خودروسازان شرق آسیا هم برای طراحی و تولید خودروی برقی بهره برده اند.
خسروی افزود: شرکت جتکو با رویکرد ساخت اجزای اصلی خودرو در داخل کشور برای کاهش هزینه تولید و کاهش ارزبری، پروژه ساخت خودروی برقی را بر روی جدید ترین پلت فرم ایران خودرو یعنی خودروی تارا شروع کرده که خوشبختانه به نتایج بسیار خوبی هم تا این مرحله رسیده است.
وی با بیان اینکه مجموعه پاورترین خودرو شامل الکتروموتور، باتری پک، درایو، شارژر و مبدل DC به DC به صورت کامل توسط تیم های تخصصی جتکو طراحی شده و ساخت نمونه ها کاملا در داخل انجام شده، اظهار داشت: برخی قطعات کوچک بخصوص قطعات جزئی الکترونیکی از منابع خارجی تأمین می شود که داخلی سازی آن هم با توسعه زیرساخت ها در دستور کار برخی قطعه سازان است.
خسروی افزود: بهره برداری از خودروی برقی، صرفاً با تولید خودرو امکان پذیر نمی گردد، چون که استفاده از خودروی برقی، نیازمند ایجاد بستر و زیرساخت هایی در کشور مانند ایستگاه های شارژ سریع است که فراهم آوردن آن به عهده خودروساز نیست؛ همانطور که تأمین جایگاه سوخت بنزین بر عهده خودروساز تولیدکننده خودروی بنزینی نیست.
وی اضافه کرد: ایستگاه های شارژ خودروی برقی باید در سطح کشور ایجاد شود تا خودرو های برقی در زمان ۲۰ دقیقه شارژ شوند، ایجاد شرایطی برای پارکینگ های شخصی مالکان هم ضروریست تا شارژ خودرو در زمان پنج تا هشت ساعت صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان جتکو با بیان اینکه در تمام دنیا دولت ها به تأمین زیرساخت های موردنیاز برای خودروی برقی کمک می کنند، اضافه کرد: علاوه بر توسعه شبکه ایستگاه های شارژ خودرو، تأمین برق مورد نیاز بخصوص در ماه های پیک مصرف برق حایز اهمیت است.
وی ضمن اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت در شرکتهای قطعه سازی اظهار داشت: قطعه سازان هم برای به تولید انبوه رسیدن خودروی برقی احتیاج به حمایت هایی بخصوص در مورد سرمایه گذاری در خطوط تولید دارند که ضروریست در این حوزه هم تسهیلات لازم از جانب بانکها در اختیار آنان قرار گیرد.
خسروی اظهار داشت: نمونه سازی محصول در شرکت جتکو صورت می گیرد تا امکان تولید قطعات در کشور و وجود دانش طراحی و ساخت آن به اثبات برسد، اما باید شرایطی فراهم گردد تا زیرساخت لازم برای تولید انبوه ایجاد شود.
وی افزود: هم اکنون، در دنیا بخش قابل توجه هزینه خودروی برقی، در ارتباط با پک باتری است که بین ۳۵ تا ۴۵ درصد قیمت خودرو را شامل می شود و در همه کشورها به خریدار خودروی برقی یارانه های دولتی تخصیص می یابد که بخشی از هزینه تولید را پوشش می دهد، مشوق هایی مانند پارکینگ رایگان، امکان تردد در محدودیت های طرح ترافیک و تخفیف در بیمه و مالیات برای خودرو های برقی هم در نظر گرفته می شود.

1400/10/18
20:32:23
0.0 از 5
833
تگهای خبر: ارز , بازرگانی , بانك , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار